Blogging - ikke noe for norske bedrifter? (1 visning) (1) Gjest
Foretrukket: 0
|
|
|
EMNE: Blogging - ikke noe for norske bedrifter?
|
|
Blogging - ikke noe for norske bedrifter? 4 År, 2 Måneder siden
|
|
|
Skrevet av Bjørn Are Solstad: <br />"Jeg finner det litt merkelig at ikke flere firmaer i Norge har skjønt verdien av å ha en blogg på nettstedet sitt. I USA har jo dette vært "hot" i flere år, men jeg kan ikke se at noen av de større aktørene i norsk næringsliv har skjønt dette. <br /><br />Ta banker f. eks. - hvor mange ville ikke ha fulgt med fast i bloggen til DNB, Nordea, Postbanken, Fokus Bank eller Andebu Sparebank om de skrev om renter og tendenser i markedet? Og ikke minst: Hvor mange ville ikke ha blitt kunder hos de om de fikk et mer personlig forhold til forvalterne? <br /><br />Jeg er overbevist om at en blogg kan gjøre underverker for en bedrift som oppfattes som litt sidrumpet eller stiv i kantene. Og hvem vil ikke ha et levende nettsted? <br /><br />Et annet eksempel: <br />IT-firmaer. Ville ikke it-selskapene kunne spre kunnskap om nye trender og andre nyheter via en blogg? Bloggen har noen egenskaper som er ganske unike, og brukt riktig kan den skape et nivå av personlige relasjoner som er nær opp mot å møte personen "face to face". <br /><br />Jeg er i hverfall sikker på en ting: Om daglig leder i et av firmaene jeg har kontakt med blogget på nettsiden deres, ville de fått besøk av meg langt oftere."<br /><br /><br />======<br /><br />Hei!<br />Meget bra markedsføringspoeng du kommer med her. <br />Skal lufte ideen videre og kanskje kan vi vise at du har rett! <br />
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Du må registrere deg og logge inn for å kunne skrive i forumet.
|
|
|
Sv: Blogging - ikke noe for norske bedrifter? 4 År, 2 Måneder siden
|
|
|
Takker. Jeg er ikke i tvil om at det ligger et meget stort potensiale og venter på å bli utnyttet. Glem heller ikke gratispoengene man kan oppnå med trackbacks og inngående lenker til domenet - noe som vil hjelpe nettstedet lengre opp i søkemotorene. <br /><br />Riktig gjennomført så kan en firmablogg virkelig få nettstedet til å svinge, og troverdigheten og seriøsiteten til firmaet vil jo også øke. Ingenting slår et personlig preg. Google er et meget godt eksempel på det.
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sv: Blogging - ikke noe for norske bedrifter? 4 År, 1 Måned siden
|
|
|
Det som er vanskelig i dag er å overbevise bedrifter at en blogg / et forum kan gi mer tilbake enn det koster. Når man snakker om markedsføring på internett så tenker de fleste bedriftsleder at de er dyrt, eventuelt tar lang tid å gjøre selv, vi har ikke kompetanse og vi har andre ting å gjøre. Det gamle uttrykket "skomaker, bli ved din lest" er så sterkt innarbeidet hos folk at de tør ikke tenke nytt. Vil tro at hvis de får oppsatt en blogg /et forum og enkel innføring så klarer de fleste å oppdatere dise på ca. 15 min daglig. <br /><br />
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Bare ved å gjøre noe, kan man gjøre rett eller galt, men uansett så lærer man noe...
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg fikk vel egentlig det svaret jeg hadde ventet.<br />Det hadde vært oppe til vurdering før og de hadde vurdert fordeler/ulemper og kommet frem til at de ikke skulle gå videre med det. <br />Men da satt iallfall stor pris på å få innspill.... 
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
<br />Det hadde vært oppe til vurdering før og de hadde vurdert fordeler/ulemper og kommet frem til at de ikke skulle gå videre med det. <br /><br />Skulle vært fint å vite hvilke ulemper de tenkte på. Har nettopp startet en dialog med en bedrift om dette. Ren nyskjerrighet. Kansje jeg kan få med noen nye argumenter neste gang jeg snakker med dem.
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
Bare ved å gjøre noe, kan man gjøre rett eller galt, men uansett så lærer man noe...
|
|
|
|
|
|
|
|
Fikk ikke noen konkret tilbakemelding på hvorfor.<br />Jeg orker heller ikke å bruker mer krefter på å spørre mer.<br />Utfordringen er nok å snakke med rette folkene.  <br /><br />Sorry Ole Martin.
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
Sv: Blogging - ikke noe for norske bedrifter? 3 År, 9 Måneder siden
|
|
|
Alle større utenlandske firmaer oppretter blogger som paddehatter.<br />Ikke bare får de en plass de kan legge ut driftsmeldinger, men de får ekstra promotering, bedre synlighet, mere markedsføring og en masse gratis markedsføring om bloggen er bra og folk begynner å linke til den.<br /><br />Norge skryter gjerne av å være langt fem når det gjelder teknologiske nyvinninger og ting som har med internett å gjøre, men markedsføring på nett har de faktisk null peil på enda.
|
|
gondol (Bruker)
Junior Medlem
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
Sv: Blogging - ikke noe for norske bedrifter? 3 År, 9 Måneder siden
|
|
|
<br />Alle større utenlandske firmaer oppretter blogger som paddehatter.<br />Ikke bare får de en plass de kan legge ut driftsmeldinger, men de får ekstra promotering, bedre synlighet, mere markedsføring og en masse gratis markedsføring om bloggen er bra og folk begynner å linke til den.<br /><br />Norge skryter gjerne av å være langt fem når det gjelder teknologiske nyvinninger og ting som har med internett å gjøre, men markedsføring på nett har de faktisk null peil på enda.<br /><br /><br />Jupp. Stemmer.. <br />At norske bedrifter har null peiling på markedsføring på nett kan jeg skrive under på.. Det er tragisk hvor lite mange skjønner av dette. På den annen side så er svenskene langt mer oppe og går på dette. Det er ikke uten grunn at et svensk SEO-firma vi er i kontakt med har opprettet avdeling i Norge og ansatt flere stykker.
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sv: Blogging - ikke noe for norske bedrifter? 7 Måneder, 1 Uke siden
|
|
|
Jeg ser blogging/bedrifter som seriøse bedrifter som vil dele sin kunnskap og for å bygge kunderelasjoner. Man vil også da over sikt bygge opp en kunnskapsdatabase.
Rart at ikke flere benytter seg av det egentlig, det vil jo sette dem høyere opp i søkemotorers, som ikke er negativt.
|
|
|
Lagret i loggen
|
|
|
|
|
|
|
|
|